באיחור של שנתיים ודחיות רבות מסתמן כי הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ייחנך רשמית ב-18 באוגוסט.
בעבר התעכבה הפעלת הרכבת בשל ריבוי אירועים של בלימת חירום, וכעת בעקבות ירידה באירועים אישרה חברת הבקרה הגרמנית שהפרוייקט של נת”ע עומד בדרישות הבטיחות.
עבודות ההקמה של הקו האדום החלו לפני כשמונה שנים, הוא היה צפוי להיפתח לתנועת נוסעים כבר באוקטובר 2021, אך כאמור – העבודות נמשכו מעבר לצפוי.
הקו האדום מתחיל בפתח תקווה כתוואי עילי ומשם ממשיך דרך ציר ז’בוטינסקי בבני ברק וברמת גן כתוואי תת קרקעי. הרכבת ממשיכה בתוואי התת קרקעי גם במרכז תל אביב ומשדרות ירושלים ביפו – התוואי יחזור להיות עילי, עד לתחנה הסופית בבת ים. תדירות הנסיעות תהיה נמוכה יחסית בשלבה הראשון כשהיא תעבור בכל שש דקות.
במקביל, נמשכות עבודות התשתית להקמת “הקו הירוק” ו”הקו הסגול” של הרכבת הקלה. “הקו הירוק”, שפתיחתו מתוכננת לשנת 2028, יתחיל בראשון לציון, סמוך למכון וולקני ומשרד החקלאות כתוואי עילי וימשיך דרך חולון למרכז תל אביב.
“הקו הסגול” שאמור להתחיל לפעול בשנת 2027 וכל התוואי שלו עילי. הוא יתחיל בבקעת אונו וימשיך דרך בית החולים שיבא בתל השומר לציר אלוף שדה וחלק מדרך השלום ברמת גן ובגבעתיים ומשם ימשיך לדרום תל אביב – לשכונת התקווה ורחוב העלייה ויעבור לאורך רחוב אלנבי למרכז תל אביב ורחוב בן יהודה יגיע לתחנת רכבת סבידור.