חברת נת”ע מתנגדת גם היא לשינוי בתכנון פרוייקט המטרו בגוש דן, בקשר להקמת תחנה בתוך תחומי כיכר הבימה, בצורה שתהווה פגיעה בלתי הפיכה בשלמותה שךל הכיכר שתוכננה כיצירת אמנות על ידי האמן דני קרוון ז”ל.
מדובר בהתנגדות לחלופה תכנונית שהופקדה, שבה אחת הכניסות/יציאות לתחנה התת קרקעית של המטרו תמוקם במקום המקלט בכיכר הבימה ומתחת לכיפה השקמה , וזאת במקום חלופה מקורית שכבר נבחנה על ידי נת”ע, להצבת התחנה מצפון לכיכר הבימה ולא בתוכה.
בהתנגדותה של נת”ע מציינת:” ישנם חסרונות משמעותיים מרובים ביחס למיקום המופקד של התחנה, ובכללם פגיעה חמורה בתפקוד ובמראה הכיכר בתקופת ההקמה, חסימה של תנועת המבקרים בה, פגיעה בתפקוד המקלט העירוני לשעת חירום הממוקם מתחת לכיכר, סגירתו של החניון הציבורי וביטול כ-400 מקומות חניה, ופגיעה בכל המערך התנועתי באזור”.
לטענת נת”ע החלופה התכנונית המופקדת תדרוש שלבי ביצוע מורכבים אשר צפויים להאריך את לוח הזמנים של הקמת התחנה לכשנתיים וחצי, וגם תעלה את עלות הביצוע, ומשכך היא מציעה לבדוק חלופה אחרת. עיריית תל אביב גם כן אינה תומכת בכניסה לתחנה בכיכר התרבות עמצה, והציעה למקם את הכניסה בתחום הדרך.
חווה קרוון, אלמנתו של הפסל הישראלי וחתן פרס ישראל לאומנות, דני קרוון, ובנותיה מתנגדות לפגיעה בכיכר כתוצאה ממיקום תחנת המטרו בתוכה. הם מבקשים לחפש חלופה אחרת
ולהימנע מתכנון הפוגע בכיכר שהפכה לנכס צאן ברזל של העיר תל אביב ומשרתת אלפי אנשים מדי יום.
ההתנגדות של משפחת קרוון זכתה לתמיכה של אזרחים ותושבים רבים, בנוסף כ-5,000 איש חתמו על עצומה לשמירה על כיכר התרבות.
בהתנגדותה, קרוון כותבת כי “ההחלטה למקם את הכניסות והיציאות לתחנת הבימה בשטח הכיכר נגועה בחוסר סבירות ומהווה הפרה חמורה, בזכות המוסרית של יוצר הכיכר, בזכויות היוצרים שלו, ובזכות החוזית שהובטחה לו לשמור את הכיכר בעיצובה המקורי, והיא גם מבטלת את ההשקעה הכספית הניכרת של העיריה שהקימה את הכיכר תוך שימוש בכספי ציבור, ופוגעת בזכויותיהם של תושבי העיר, באיכות החיים שלהם, ובמורשת התרבות והאמנות הייחודית של העיר”.