חברת מאסטרקארד ידועה בעיקר בגלל הכרטיס האשראי שלה, אך גם ידוע שלאורך השנים היא גם פיתחה דרכים טכנולוגיים ובשנים האחרונות זה רק ממשיך להתחזק ולעלות. למשל כמו תשלומים ללא מגע, “תשלום מהיר וקל על ידי הצמדת כרטיס אשראי או את הטלפון למסופון שתואם לתשלום. טכנולוגיה זאתי לא רק נחשבת נוחה וזריזה ללקוחות, היא גם יעילה לבעלי העסק.
עכשיו מאסטרקארד מנסה משהו חדש והיא בוחנת את השימוש במציאות מדומה בתחום התשלומים. המטרה היא לספק לצרכנים חוויה ברמה אחרת ממה שהכירו מלפני, הצרכנים יכולים לראות את המוצרים שמעניינים אותם בצורה חדשה ואפילו לנסות אותם לפני הקנייה.
טכנולוגיה חדשה זו היא נחשבת לא רק טובה לצרכנים, אלה גם לבעלי העסק משתי סיבות עיקריות, היא מגדילה את הרווחים ומפחיתה את ההחזרות. במציאות מדומה זו הלקוחות יכולים לפני היציאה מהבתים לשופינג לראות את המוצרים בצורה מציאותית וסוחפת יותר וזה יכול לעזור להם בבחירת המוצרים שלהם.
דוגמה על כך: “אנשים שרוצים לקנות תכשיטים יוכלו לראות לפני איך הם נראים על פרק היד, אצבע או צוואר לפני שהם קונים וככה יכולים להיות יותר בטוחים אם רוצים או לא”.
מאסטרקארד פיתחה גם טכנולוגיה חדשה שנקראת Mastercard ID, שהיא מאפשרת לאנשים לשמור את כל הפרטים שלהם במקום אחד כגון, “מייל, מספר טלפון וכתבות”. טכנולוגיה זו מורידה את הסיכון של להונאה ועוזרת לאנשים לשמור את הפרטים שלהם, וככה גם לא צריך יותר לזכור סיסמאות או להקליד פרטים כי הרי הכל נשמר במקום אחד וזה כמובן הופך את תהליך התשלום למהיר יותר ונוח יותר. מאסטרקארד ID עוזר למנוע מהאקרים לגשת למידע רגיש ולהשתמש בו למטרות זדוניות.
לסיכום, חברת מאסטרקארד משקיעה משאבים רבים על פיתוחים כאלה היא אפילו כבר משתפת פעולה עם חברות פיטנק. היא מחפשת כל הזמן איך להתחדש וכמובן איך לשפר את חווית הלקוח בעת הקנייה וכמובן גם לסוחרים ומוסדות פיננסיים. אין ספק שבעתיד הקרוב לא משנה איפה תהיו אתם הולכים לשמוע על כל ההתפתחויות המעניינות שמנסה לייצר חברת מאסטרקארד.